W Polsce oraz pozostałych krajach europejskich najpopularniejsze są samochody tutejszych marek, projektowanych i produkowanych w Europie. Kierowcy chętnie wybierają też auta japońskie, a najrzadziej można spotkać tutaj pojazdy amerykańskie, które jedynie indywidualnie importuje się na zamówienie. Czym różnią się auta reprezentujące różne kontynenty?
Problemy z dostosowaniem amerykańskiego auta do europejskich dróg
Amerykańskie samochody importowane są do Europy na indywidualne zlecenie, co często wynika z zamiłowania do tamtejszej motoryzacji. Takie marki jak Ford czy Chevrolet dostarczają na rynek amerykański inne modele niż na rynek europejski – związane jest to ze zróżnicowanymi przepisami oraz oczekiwaniami rynkowymi. Chcąc ściągnąć do Polski auto stworzone z myślą o drogach w USA, musimy liczyć się z koniecznością dokonania kilku przeróbek. W amerykańskich samochodach osobowych inaczej skonstruowane są światła mijania (nie oświetlają pobocza), tylne kierunkowskazy mają kolor czerwony zamiast pomarańczowego, nie są wyposażone w tylne światła przeciwmgielne, liczniki i prędkościomierze operują w milach, termometry w skali Fahrenheita, a dźwignia zmiany biegów umieszczona jest na kolumnie kierowniczej. Czym jeszcze różnią się samochody konstruowane dla Amerykanów, Europejczyków i Azjatów?
Różnice w designie
Europejskie samochody znane są z eleganckiego i wyrafinowanego designu – zwykle cechują się delikatnymi liniami, minimalistycznymi elementami oraz precyzyjnym wykończeniem. Auta amerykańskie natomiast mają bardziej masywne kształty, agresywne linie, większe rozmiary. Samochody azjatyckie mają nowoczesny, futurystyczny wygląd, ostro zarysowane kanty i dynamiczne detale. To, jak projektowane są auta na poszczególnych kontynentach, wiele mówi o ich odbiorcach.
Różnice w technologii
Europejskie marki często są na czele innowacji, szczególnie jeśli chodzi o zaawansowane systemy bezpieczeństwa, komfortowe wnętrza i osiągi. Amerykanie skupiają się na wydajności i mocy silników, a także na zaawansowanych systemach multimedialnych. Natomiast w Azji producenci samochodów stosują najnowocześniejsze technologie hybrydowe lub elektryczne, wyprzedzając konkurentów w zakresie efektywności paliwowej.
Różnice w wydajności
Samochody europejskich marek (ale też amerykańskich, jednak modeli produkowanych na rynek europejski) doceniane są za precyzyjne prowadzenie, dopracowany układ zawieszenia, dynamikę jazdy, mocne silniki i ogólnie wysoką wydajność. W USA, z uwagi na większe dystanse oraz mniejsze natężenie ruchu, ważniejsza jest większa pojemność silnika, komfortowe zawieszenie i inne czynniki poprawiające wygodę jazdy na długich trasach. Auta azjatyckie – aby usprawnić poruszanie się po niewielkich, ale zakorkowanych obszarach narażonych na smog – to przede wszystkim modele doskonale wykonane, niezawodne, imponujące efektywnością paliwową.
W Europie największą popularnością cieszą się małe, kompaktowe samochody, którymi z łatwością można poruszać się po mieście i wszędzie zaparkować. Amerykanie chętniej wybierają SUV-y i pick-upy, natomiast dla Azjatów kluczowa jest minimalna emisja spalin. Producenci doskonale zdają sobie sprawę z potrzeb poszczególnych rynków i nie bez powodu w USA trudno spotkać Fiata 500, a w Polsce potężną terenówkę. Co najważniejsze, auta dostępne w sprzedaży i do wynajęcia w wypożyczalniach w danym regionie są dostosowane do panujących regulacji prawnych (nie wymagają dodatkowych przeróbek). Sprawdź naszą flotę samochodów dostępnych na wynajem krótkoterminowy w Warszawie!